marți, 21 mai 2013

"Deci, doar "Bravo!"



Trezită de la ora 4 am, nu aveam cum să ratez întâlnirea de la ora 17:30 cu Horaţiu Mălăele la Starbucks din Bucureşti Mall Vitan, organizată de Grupul Editorial ALL.



Nu ştiam  nimic despre cartea doamnei Papp " O poveste cu Horaţiu", dar acuma am aflat, pe măsură ce o citesc, îmi promit că voi merge mai des la comedii, şi mai puţin la drame.
Cartea este o călătorie fascinantă prin culisele teatrului cu frânturi din viaţa artistului şi actorului Horaţiu Mălăele.
Încă din primul capitol al cărţii intitulat "Actorul-spectacol" vreau să vă citez un pasaj important din notiţele Doinei despre Horaţiu, şi anume:
" (...) Nimic nu pare a se petrece întâmplător în cariera acestui artist aparent atât de imprevizibil. Între altele pentru că Horaţiu Mălăele e dotat cu o exemplară intuiţie a momentului. Cu alte cuvinte, ştie exact când un text, un gest, o mişcare, o linie pe hârtie sau o tăcere în scenă sunt necesare. Şi mai ales ca nimeni altul ce i se potriveşte lui însuşi, ce-l serveşte, ridicându-şi astfel singur ştacheta viitoarelor performanţe." Doina pare să urezească o ie cu multă dibăcie şi sinceritate din ceea ce mulţi nu ar îndrăzni să înţeleagă şi să scrie despre: o viaţă a unui actor al comediei dell'arte şi al expresiei artistice, un actor timid a cărui graţie el însuşi mărturiseşte că este "umilinţa".

"Nu vreau să plictisesc lumea cu lucrurile mele mărunte. Niciodată nu am făcut lucruri derizorii. Dacă v-am greşit cu ceva vă rog să mă iertaţi."

Un gest de prietenie şi respect sunt aceste pagini care îmi alungă somnul, iar toţi spectatori domnului Mălăele ar trebui să-şi acorde cinci sau zece minute de pauză pentru a citi măcar un capitol, un panseu, două paragrafe. De ce? Pentru a da mâna cu adevărat cu actorul. Pentru a cunoaşte şi a trăi puţin din emoţia cuvintelor din povestea unui actor ajuns la desăvârşire prin numeroasele metamorfozări ale spiritului şi jocului.

Întrebat de  Mario De Mezzo (CEO Grupul Editorial ALL) despre cum este omul Horaţiu Mălăele şi actorul Horaţiu Mălăele, care sunt graniţele sau aproprierile; domnul Mălăele a răspuns onest:
"Nu am cum să vă dau un răspuns. Cred că este o taină pe care nici eu nu am descoperit-o."



La sesiunea de  autograf, o strângere de mână, un zâmbet, şi două linii curbate care se intersectează..."Deci, doar "Bravo!".



În final, vreau să vă invit să vă întâlniţi şi dumneavoastră cu maestrul Mălăele, pe 29 mai, orele 18:00, standul ALL, la cea de-a opta ediţie a Salonului de carte Internaţională, Bookfest ce se va desfăşura în perioada 29 mai-02 iunie 2013 la Romexpo (pavilioanele C1-C5).
Mai multe detalii accesaţi linkul cu programul: http://www.allcafe.ro/2013/05/program-evenimente-bookfest/.


Mulţumiri Grupului Editorial ALL!






4 comentarii:

  1. Felicitări pentru articol! A fost un eveniment plăcut şi impresionant!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am vazut Nunta Muta sub directa indrumare a lui Horatiu Malaele. Mi s-a interesanta punerea in scena a evenimentului referitor la saptamana de doliu tinuta obligatoriu in cinstea marelui "eliberator de popoare" si lider de la Kremlin, numitul Stalin. Filmul a reliefat fidel atmosfera si tensiunea sub care populatia traia din cauza ocupatiei ruse. Tema filmului se bazeaza tocmai pe faptul ca a fost interzis orice fel de manifestare pe perioada de doliu national datorata decesului "marelui lider".

    RăspundețiȘtergere